שקד: "נמליץ על נתניהו; אנחנו בקשר טוב עם החרדים"

איתי גדסי No Comments on שקד: "נמליץ על נתניהו; אנחנו בקשר טוב עם החרדים"

איילת שקד, יו"ר "ימינה" ושרת המשפטים לשעבר, אומרת כי היא חפצה להמשיך במשרד המשפטים אך "לא שוללת משרדים אחרים" | זהות ראש הממשלה הבא די ברורה לה: "זה יהיה נתניהו; אנחנו נמליץ עליו" | הרכב הממשלה המועדף עליה הוא הומוגני: "אפשר לעשות יותר דברים" | וגם, מגנה את ההסתה של לפיד וליברמן

בנט וצעירים חרדים צילום: Zuzana Janku/Flash 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר "ימינה" לא מסתירה את כעסה על הליכוד, אך שוללת חבירה לממשלת גנץ. מזהירה מאיבוד מנדטים לעוצמה יהודית, ומאשימה את ליברמן בשנאת חרדים. "הייתי רוצה להמשיך במשרד המשפטים אבל לא שוללת משרדים אחרים", אמרה בראיון לאמנון לורד בישראל היום.

את אחד האיומים המרכזיים על גודלו של גוש הימין הצליח רה"מ נתניהו להסיר בשבוע שעבר, בדמות פרישת מפלגת זהות של פייגלין מהמרוץ. אבל מבחינת יו"ר ימינה איילת שקד, עדיין קיים מכשול נוסף, עיקש יותר: עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר.

איילת שקד מזהירה: "זה תסריט שחוזר על עצמו. אם עוצמה יהודית תרוץ – לא תהיה ממשלת ימין". ובכל זאת, שקד משדרת ביטחון בכך שנתניהו ירכיב את הממשלה הבאה, ויש לה העדפה ברורה לממשלת ימין נטו על פני ממשלת ליכוד עם חבירה למפלגת העבודה או לכחול לבן.

שקד מודה בגילוי לב: "הייתי רוצה להמשיך במשרד המשפטים. התחלתי לעשות שם עבודה חשובה אבל אני לא שוללת גם משרדים אחרים. משרד האוצר חשוב מאוד לשנים הקרובות. מי שייכנס לשם – תהיה לו עבודה רבה. אני לא מקנאה בשר שיצטרך לנקות את כל הצרות שהשאירו לו, אבל אני מוכנה למשימה הזו".

את הקמפיינים של יאיר לפיד ואביגדור ליברמן נגד החרדים מכנה שקד הסתה לצרכים פוליטיים: "הגישה שלי הפוכה מהגישה של ליברמן ולפיד. כמי שאינה דתייה ועומדת היום בראש גוש של מפלגות דתיות, ונמצאת בקשר טוב מאוד עם החרדים, אני מאמינה גדולה בשילוב של החרדים בחברה הישראלית".

לשאלה האם ימינה תיכנס לממשלה בראשות בני גנץ אמרה שקד: "זה סנריו שפשוט לא יקרה, מכמה טעמים. ראשית, מי שיקבל את המנדט להרכיב את הממשלה זה נתניהו. לא רק אני אומרת אלא גם בליכוד אומרים את זה. השאלה היא איזו ממשלה זו תהיה ועם מי הוא יתחיל. אם אנחנו לא נהיה גדולים, גם לא נהיה משמעותיים וגם לא נוכל ליישם את הערכים ואת המדיניות שלנו. נקבל תיקים זוטרים והוא יהיה שותף עם עמיר פרץ. הרצון לשבת עם פרץ ולוי גלוי מאוד".

לשאלה מה רע שתהיה רגל שמאלית בממשלה התייחסה שקד ואמרה: "כשיש ממשלה הומוגנית אפשר לעשות יותר דברים. יש זכות וטו במובן מסוים לכל סיעה בקואליציה. אם לדוגמה פרץ בממשלה – הוא אוחז בגישה סוציאליסטית לחלוטין. הוא רוצה להעלות את שכר המינימום בצורה דרמטית, להעלות מסים בצורה משמעותית – בדיוק הפוך ממה שאנחנו מאמינים, וקשה לתפקד כך".



0 תגובות